عشق یعنی قلم از تیشه و دفتر از سنگ

اشعار آئینی مهدی چراغ زاده

عشق یعنی قلم از تیشه و دفتر از سنگ

اشعار آئینی مهدی چراغ زاده





به طرز عشق

شنبه, ۱۰ خرداد ۱۳۹۳، ۰۵:۴۶ ب.ظ

زندگی جای عبور است نه جای من و تو

آسمان خانه بنا کرده برای من و تو

ما ردیف غزلی ناب به طرز عشقیم

زین سبب سخت شده قافیه های من و تو

راز شبنم و گل سرخ فقط تمثیلی ست

که شبیه است به این حال و هوای من و تو

پرسش شم من و دل نگرانی این بود

حرف مردم و همان رنج و بلای من و تو

چشم هایت به من خسته چنین می گویند

عشق شد پاسخ بی چون و چرای من و تو

«بگذاریم که با فلسفه شان خوش باشند»

نه که تصمیم بگیرند برای من و تو

دیگران هرچه که گفتند بگویند که هیچ

غصه ای نیست بزرگ است خدای من و تو

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۳/۰۳/۱۰
مهدی چراغ زاده

نظرات  (۸)

۱۱ خرداد ۹۳ ، ۰۹:۵۱ اکبر کریم زاده
سلام خدمت دوست عزیز
عالی بود آقا
افتخار گتوند هستید
الان میشه دیگه گفت که برتر از همه شاعران گتوند هستید
با کمی احتیاط و چاشنی تامل میشه گفت که از شاعران فقید گتوند هم جلو زدی
به کارت ادامه بده
حریف هاتو  و مشکلاتتو دریپ بزن به جلو برو
موفق
دوست دار شما اکبر
پاسخ:
سلام ممنونم اکبر جان... من این همه نیستم هنوز هم میگم
سلام مهدی جان
ما ردیف غزلی ناب به طرز عشقیم
زین سبب سخت شده قافیه های من و تو

احسنت!

که هیچ تو مصراع یکی مونده به آخر ذهنمو مشغول کرده...
شاید میشد ابهامش رو کم کرد...
در کل خیلی خوب
پاسخ:
ممنونم علی جان

راز شبنم و گل سرخ فقط تمثیلی ست

که شبیه است به این حال و هوای من و تو

برادر این" شبنم و گل سرخ "رو چه طور باید بخونیم؟ به نظر میاد اشکال وزنی یا ی همچین چیزی داره

پاسخ:

سلام

ایراد فنی که نداره،‌حضوری علت ادبیش رو بهت میگم...

اقای چراغ زاده چرا توی محفل های ادبی گتوندمخصوصا انجمن شعر که جمعه ها بر گزار می شه شر کت نمی کنید واقعا جای شما خالیه جتما  نباید یکی دعوت بشه تا بیاد .بیاید دوست دارم از اطلاعات شما هم استفاده کنم

البته با توجه به نوشته هاتون فهمیدم گتوند نیستید هر وقت اومدید بیاید...

پاسخ:
سلام دوست عزیز
من که از شعر چیزی سر در نمیارم و کمتر از اونی هستم که بخوام حرفی برای گفتن داشته باشم...
سلام مهدی جان.
دمت گرم.خیلی زیبا بود.مخصوصا که رنگ و بوی مرگ و آخرت تو شعرت زیاد بود.
موفق باشب
پاسخ:
سلاااام اسماعیل جان
من مخلصتم داداش...

سلام.
بسیار زیبا و روان بود تمام ابیات...
درود بر شما.
بیت اخرش عالی بود!


یا حق.
۲۱ تیر ۹۳ ، ۱۰:۲۷ مصطفی روحی

زندگی جای عبور است نه جای من و تو

آفرین

سلام؛ بسیار عالی و دلنشین...
پاسخ:
سلام
ممنونم مصطفی جان
بگذاریم که با فلسفه شان خوش باشند
نه که تصمیم بگیرند برای من و تو....

خداقوت

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی