عشق یعنی قلم از تیشه و دفتر از سنگ

اشعار آئینی مهدی چراغ زاده

عشق یعنی قلم از تیشه و دفتر از سنگ

اشعار آئینی مهدی چراغ زاده





عاشقان دارند در خاک آشنای بیشتر

سه شنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۲، ۰۶:۲۳ ب.ظ
نمیدونم چرا این روزها و این حال و هوا
اما...
شروعی در سبک "هندی"...

مثل آن مستی که خواهد باده های بیشتر

گاه عاشق خواهد از یارش بلای بیشتر

رنگ رخساره دهد از سر پنهانی خبر

کوه از فرهاد کرده گریه های بیشتر

آینه در شهر کوران می فروشم غافلم

غم ندارد جز دل عشاق جای بیشتر

مهر خاموشی زدانایی است چون دارد فقط

سکه ای درقُلّک خالی صدای بیشتر

پیش ما گاهی گناهی از ثوابی بهتراست

می فروشی دارد از منبر بهای بیشتر

قصد رفتن دارم از این روزگاران غریب

عاشقان دارند در خاک آشنای بیشتر

موافقین ۶ مخالفین ۰ ۹۲/۰۸/۲۸
مهدی چراغ زاده

نظرات  (۲۷)

۲۸ آبان ۹۲ ، ۲۱:۲۳ صادق صداقت
 سلام
ما که از سبکه هندی چیزی یادمون نیست
اما زیبا بود 
یاعلی برادر
پاسخ:
خیلی مخلصیم...
۲۸ آبان ۹۲ ، ۲۱:۳۰ امضا محفوظ

گاه عاشق خواهد از یارش بلای بیشتر . . .

من عشقنی فقد قتلنی!

پاسخ:
 من عَشَق و کَتَمَ و ماتَ  ماتَ شهیدا...
ممنونم
۲۸ آبان ۹۲ ، ۲۱:۳۰ علی امین زاده
سلام 
مهدی جون خیلی خوب گفتی دمت گرم 
همش خوب بود 
مخصوصا این قسمتش خیلی خوشم اومد

مهر خاموشی زدانایی است چون دارد فقط

سکه ای درقُلّک خالی صدای بیشتر

پاسخ:
سلام ممنونم
نظر لطفته...
دلا بسوز که این مادران پسر ها را
به خون دل همه از آب و گل در آوردند
 خوب بود، از اینکه خدا توفیق اشنایی با شما را داد پیشانی شکر بر خاک می سایم، ما اینقدرها هم بی ادب نیستیم :)
راستی برادر قول دادی من مردم برام شعر بگی ها
پاسخ:
حرفی برای گفتن ندارم دیگه
آب شدم فقط ،همین...
من مخلصتم داداش
اما خدانکنه دیگه من غم از دست دادن  کسی رو یا دوست و برادری رو ببینم اونم کسی مثل شما...واقعا طاقت ندارم
۲۹ آبان ۹۲ ، ۱۲:۴۲ سید مهدی موسوی
سلام. اولین کارت قبول باشه داداش (((:
یه نکته اینکه "باده های" و "گریه های" قافیه واقعی نیستند. بلکه با جمع بستن و استفاده از "های" به عنوان قافیه  آن را در شعر قرار داده ای. در کل شعر زیبایی هست و عشقولانه ((:

«

کوه از فرهاد کرده گریه های بیشتر»


پاسخ:
سلام ممنونم برادر
"ای" که قافیه است دوبار در جمع استفاده شده
یکی از صناعات ادبیه 
از دوستان شاعر سوال کردم گفتن مشکلی نداره  و یک قافیه میتونه دوبار تکرار بشه واسه همین گذاشتم
۲۹ آبان ۹۲ ، ۱۲:۵۴ میکائیل دیانی
خوبه؛ ولی اون جوری با دل آدم بازی نمی کنه چون فراز و فرودش ملموس نیست
البته چون سبک هندی هر بیت برای خودش حرف جداگانه داره اگه غنای ابیات رو بیشتر کنی بهتر میشه!
ولی واسه شروع خوبه به شرط ادامه دادن میشه ی چیزای خوبی درآورد از توش
پاسخ:
سلام داداش
ممنونم از نظر خوب و سازنده ات...
انشالله با دعای شما بهتر بشه
۲۹ آبان ۹۲ ، ۱۳:۳۴ سید مهدی موسوی
منظورم دوباره تکرار "ای" نبود بلکه خود جمع بستن "گریه" برای اینکه در قافیه باشد. البته این اشکال نیست ولی بهتره که اینجوری قافیه ساخته نشه.
حالا ما که شاعر نیستیم اینا را شنیدیم فقط. شما اوستای کار هستید ما عمله ایم.
پاسخ:
 من مخلص شمام
عرض کردم که زنگ زدم واسه یکی از اساتید شعر خوندم و باتایید ایشون منتشر کدم
ایشالله ببینیم همو حضوی بحث کنیم در باره اش
۳۰ آبان ۹۲ ، ۰۱:۲۲ علی پاشایی
سلام برادر
خیلی خوب بود مخصوصا بیت آخر.. حرف دل ما رو زد..
"حق"
پاسخ:
سلام اخوی
ممنونم
مثل آن مستی که خواهد باده های بیشتر/گاه عاشق خواهد از یارش بلای بیشتر...
عجیب به دلم نشست..
خداقوت..
با اجازتون و با قید نام تو پلاس نشرش میدم.!
؟؟
پاسخ:
یاعلی مدد
سلام
واقعا زیباست
                      عالیه...
۰۱ آذر ۹۲ ، ۲۱:۴۰ نقی رحمت زاده
سلام برادر.خداقوت.
حال کردم ، خیلی عالی بود!
۰۲ آذر ۹۲ ، ۱۶:۰۴ سید وحید سمنانی

خیلی عالی اما در سبک هندی بیشتر  از این به ارتباط پنهان در کلمات توجه می‌شود. بهتر است برای تسلط بر این سبک بیشتر صائب و کلیم بخوانی. از غنی کشممیری و طالب آملی هم غافل نشو.

تنها با تیسلط روی سبک است که می‌توانی از تقلید بگذری...

زیاده عرضی نیست

پاسخ:
سلام
ممنونم
لطف کردید...
انشالله با کمک های شما و دعای خیرتون

قصد رفتن دارم از این روزگاران غریب

عاشقان دارند در خاک آشنای بیشتر

خیلی دلنشین بود

مثل بقیه اشعارتون

رنگ رخساره دهد از سر پنهانی خبر
کوه از فرهاد کرده گریه های بیشتر

دست عشق از دامن دل دور باد

گاهی هم معشوق بیشتر

حق 
استفاده کردیم اخوی
به جز اون صدای بیشتر باقی قافیه ها خیلی خوب نشسته.
کلن تصویر سازی هم که عالی هستش.
خیلی خوب.
بیت اول که خیلی به دلم نشست. احسنت...
التماس دعا.
پاسخ:
من مخلص شمام برادرم
نظر لطفته...
یاعلی مدد
۰۷ آذر ۹۲ ، ۲۲:۱۹ سید گمنام
سلام و رحمت خدا
هوای ایامتان حسینی..

شعر بسیار زیبایی بود.
یازهرا سلام الله علیها

۰۹ آذر ۹۲ ، ۱۳:۲۵ سید محمد رضی زاده
سلام مهدی جان
شعر زیبا با مضامین بسیار زیبایی ست
کلا سبک هندی یک قالب دلنشین دارد.
اما یک سری ایرادات جزئی در شعر هست که یا حضوری یا تلفنی مطرح خواهم کرد. ان شاءلله مفید فایده قرار بگیرد.
خدا به قریحه ات برکت دهد ان شاءلله.
یا زهرا

سلام

خیلی قشنگه ولی من از این بیت بیشتر از بقیه ابیات لذت بردم


آینه در شهر کوران می فروشم غافلم

غم ندارد جز دل عشاق جای بیشتر

واقعا فوق العاده بود...

۲۴ آذر ۹۲ ، ۰۰:۳۹ محمدمهدی محمدی
قشنگ بود. حال کردم. :)
۱۶ دی ۹۲ ، ۱۱:۳۵ محمد علی حیدری

سلام

حتما به ما سربزنید

قضیه از اونجایی شروع شد که یک سایت صهیونیستی همچین خبری رو پخش کرد ... :http://talatofi.blogfa.com/

۲۴ دی ۹۲ ، ۲۳:۳۹ مصطفی گرجی
....
۲۶ دی ۹۲ ، ۰۱:۱۵ مهدی محمدی
مارو لینک نکردی برادر!
۲۸ دی ۹۲ ، ۱۶:۲۴ حمیدچراغی
عالی بوووووووووووووووووووووووووووووود
۱۴ بهمن ۹۲ ، ۰۲:۳۲ سجاد قاسمی
با سلام خدمت شما
درصورت تمایل لینک مارو در وبلاگتون قرار بدید و یاری بفرمایید در پیشرفت
ممنون از وبلاگ خوبتون
http://harvale.ir
برنجم هندی اش خوشمزه اس
به شرطی که زیر ایران باشه
۰۹ اسفند ۹۲ ، ۰۲:۰۰ محمد حسین اقبال دوست
سلام؛
آمدیم نبودید...
یاعلی
پاسخ:
کجا اومدی؟ که نبودم!
عاشقان دارند در خاک آشنای بیشتر
...
عالی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی